18 december 2008

Saker som inte får existera

Jaa, vad gör man med saker som inte längre får existera.
typ som förbjudna känslor, sånt som inte längre fungerar.
eller personer som bara inte är värda att få finnas.
man kan ju inte bara trycka på delete för att få sånt att försvinna. eller går det ?
har vi alla kanske en delete knapp i hjärnan ,
som gör att om man tänker att en sak ska försvinna tillräckligt mkt så kanske den gör de ?
eller inte försvinner helt, den existerar fortfarande men inte i samma form för en själv.
inte lika mänsligt på något sätt.
man kan t.ex. intala sig själv att man är kär i nån man inte är,
att man hatar nån man egentligen älskar, o.s.v.
känslor gör en helt enkelt förvirrad,
känslor får en att göra saker man aldrig tidigare drömt om att göra.
känslor kan helt enkelt dra sig.
men oj så tråkigt vi skulle få utan känslor.

nej , nu vart de här ett långt, totalt omotiverat blogginlägg.
även mitt första, så nu kommer väl alla som läser de bli avskräckta av att fortsätta läsa.
men det tycker jag att ni ska låta bli att bli, för jag kommer inte alltid skriva sånthär.
det är bara vissa kvällar, då det känns som om jag måste skriva av mig,
alla dessa konstiga tankar som ibland snurrar i mitt huvud.

och just nu är jag bara så glad att jag faktist har världens bästa pojkvän.
och att allting faktist är rätt bra egentligen , bara det att jag ibland har svårt att se det.

1 kommentar:

Anonym sa...

You know where to find me om det är något <3 <3